A kosár üres!

Kell-e a gyermeknek étrend-kiegészítő?

A vitaminok és ásványi anyagok kiemelten fontosak a gyermekek egészséges növekedéséhez és fejlődéséhez. Azoknál a gyermekeknél, akik kiegyensúlyozott étrendet követnek, nincs szükség ezek pótlására. Néhány esetben viszont fennáll a hiánybetegségek lehetősége, ilyenkor ajánlott étrendkiegészítőket alkalmazni.

Mikor van szükség étrend-kiegészítőkre?

Azoknak a gyermekeknek, akik vegetáriánus vagy vegán étrenden vannak, szükséges lehet a B12-vitamin pótlása, ugyanis ez a vitamin csak állati eredetű élelmiszerekben található meg. A vitaminok és ásványi anyagok pótlására akkor is szükség lehet, ha a gyermek cöliákiás, mert ilyenkor nagyobb az esélye a hiánybetegségek kialakulásának. Ha a gyermek rossz étvágyú, sok cukros üdítőt fogyaszt, gyógyszert szed vagy krónikus betegségben szenved, szintén ajánlott étrendkiegészítők szedése, mert ezen körülmények mindegyike kihat a tápanyagok felszívódására.

Fontos tudnivalók, szempontok

A szülőknek arra kell törekedni, hogy gyermeküknek tápláló, kiegyensúlyozott étrendet biztosítsanak, mely fedezi a napi vitamin-és ásványi anyag szükségletet. Ebbe beletartoznak a tejtermékek vagy tejpótlók, gyümölcsök, zöldségek, teljes értékű gabonafélék, fehérjék, a baromfi, hal, tojás, diófélék, és hüvelyesek (bab, lencse). A vitaminok és ásványi anyagok mindegyike szerepet tölt be a növekedésben és fejlődésben, de néhány ezek közül különösen fontos a gyermekek számára.

Az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia (American Academy of Pediatrics) szerint a legtöbb gyermek étrendje nem tartalmaz elegendő vasat és kalciumot. Kiváló vasforrás a marhahús, sertéshús, pulykahús, bab és spenót. A vas szerepet játszik az izomépítésben és szükséges a vörösvérsejt-képződéshez; a vashiány jele lehet a fáradékonyság, idegesség, és nőhet a különböző fertőzésekre való hajlam. A kalcium a csontok egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen; megtalálható a tejben, szardíniában, a kalciummal dúsított növényi alapú italokban, levekben, illetve kisebb mennyiségben a brokkoliban és spenótban. A kalciumhiány következtében a növekedés nem lesz megfelelő mértékű, illetve idősebb korban csontritkulás alakulhat ki.

Egyéb kulcsfontosságú vitaminok a D, A, és B-vitamin. A D-vitamin szabályozza a kalcium felszívódását és szerepet játszik a csontok és a fogazat fejlődésében. A D-vitamin napfény hatására termelődik a szervezetben, de megtalálható néhány élelmiszerben is, pl. a D-vitaminnal dúsított tejtermékekben és tejhelyettesítőkben, a tojássárgájában és a halolajban. Azoknak a gyermekeknek, akik naponta kevesebb, mint 1 liter, D-vitaminnal dúsított tejet vagy tejhelyettesítőket fogyasztanak, szükségük lehet étrend-kiegészítőre.*1 Ugyanakkor túllépni sem ajánlott a napi mennyiséget, mert ennél több tej fogyasztása alacsonyabb vasszinthez vezethet. A B-vitamin segíti az anyagcserét és az energiatermelést, megtalálható a húsokban, tojásban, tejtermékekben, diófélékben, babban, szójababban. Az A-vitamin hozzájárul a normális növekedéshez, a bőr és a szem egészségéhez, az erős immunrendszerhez, a szövetek és csontok sejtjeinek megújulásához. Ennek kiváló forrásai a citromsárga és narancs színű zöldségek, a tej, sajt és a tojás.

Kérjen tanácsot!

Mielőtt gyermekének étrendkiegészítőket adna, mindenképp konzultáljon orvossal. A napi ajánlott vitaminadag túllépése káros, sőt mérgező hatású lehet, hányingert, fejfájást, hasmenést okozhat. Mindig tárolja az étrendkiegészítőket gyermekektől elzárva. Több ezer gyermek kerül kórházba minden évben, mert étrendkiegészítőket vett be szülői felügyelet nélkül. Ezeknek a csomagolása nem gyerekzáras, és az összetevőiket nem ellenőrzi olyan szigorúan az USA Élelmiszerbiztonsági és Gyógyszerészeti Hivatala (Food and Drug Administration), mint a receptre felírható gyógyszerekét, így mindig legyen óvatos, hogy azok ne legyenek könnyen hozzáférhető helyen.

Bár egyes esetekben indokolt lehet a gyermekeknek étrendkiegészítőket szedni, a vitaminokat és ásványi anyagokat a legjobb mégis táplálékkal, folyadékkal bevinni a szervezetbe.*2 Ha úgy gondolja, gyermekének mégis szüksége lehet ezekre, konzultáljon gyermekorvossal.

*1Kiemelten fontos, hogy a D-vitamint mindig K2 vitaminnal együtt pótoljuk, mert a K2 vitamin segít a kálcium csontokba való beépülésében. K2-vitamin nélkül a kálcium a lágyszövetekbe jutva ott felhalmozódhat.

*2Sajnos sok esetben nehezen megvalósítható, hogy táplálkozással megfelelő mennyiségű vitamint és ásványianyagot juttassunk gyermekünk szervezetébe, ebben az esetben fontos a kiegészítés. Figyeljünk arra, hogy túlzásba sem kell esni, a legfontosabb alap vitaminokat érdemes gyermekünk számára biztosítani. Speciális esetekben pedig érdemes szakember véleményét meghallgatni és azután dönteni, mely termékeket válasszuk.

Figyelmedbe ajánljuk a következő megoldási javaslatainkat:

Ha értesülni szeretnél legújabb akcióinkról, ajándékainkról

Iratkozz fel a hírlevelünkre

Kérjük töltsd ki!

Kérjük töltsd ki!

Elolvasás után jelöld be a mezőt!

Kérlek, ezt a mezőt is töltsd ki!

Wise Tree Naturals

Központi telefonszámunk:
+36 1 800 1999
Munkanapokon 9:00-15:00 között.
Email: info@wisetreenaturals.com

1-es mellék:Leadott megrendelések
2-es mellék:Csomagszállítás
3-es mellék:Számlázás
4-es mellék: Viszonteladói, kiskereskedelmi információk
Terméktanácsadás: kérdéseit várjuk a hogyan@wtn.hu címünkön

Kövess Minket

Oldalainkon HTTP-sütiket (cookie) használunk a jobb működésért. További információk

Megértettem

PMS Nálad is?
Sok nő szenved a premenstruális szindróma kellemetlen perceitől. Te is?

Töltsd ki ingyenes tesztünket, hogy közelebb kerülhess a megértéséhez és a kiúthoz!

KÉREM A TESZTET!

Kupon aktiváló folyamat

Ide írjuk le, hogy milyen módon lehet felhasználni az ajánlói kuponokat